Optimizacija za tražilice

Imate li kvalitetnu i traženu uslugu ili proizvod, konkurentnu cijenu i web stranicu, ali unatoč svemu ne ostvarujete zadovoljavajuće rezultate? Rješenje Vašeg problema krije se u optimizaciji web stranica za Internetske pretraživače tzv. SEO optimizacijiOptimizacija za tražilice

Da biste ostvarili zaradu, proizvod morate prodati. A kako biste ga prodali, morate doći do ciljnoga tržišta odnosno ciljnih potrošača. Najmoćniji medij za postizanje istoga, danas je prvenstveno Internet. Tradicionalni mediji poput televizije i novina danas više ne mogu konkurirati snazi Interneta te omjeru broja dostupnih potencijalnih potrošača i iznosa troškova.

Moderni potrošači današnjice Internet koriste ponajviše putem pretraživača. Istraživanja pokazuju kako više od 90% prometa danas dolazi upravo putem tražilica, a tek 5% direktnim upisivanjem web adrese, dok ostatak otpada na linkove. Ukoliko imate vrhunski proizvod ili uslugu, a niste prisutni na SERP-u (eng. Search Engine Result Page), tada ste poput dijamanta u pustinji. Vaša vrijednost raste sukladno potražnji, a potražnja raste sukladno Vašoj prepoznatljivosti i dostupnosti Vaših proizvoda ili usluga. Prevedeno na SEO, značilo bi kako nemate posjeta, konverzije ni zarade. Konverzija pak označava dolazak do pravog potrošača i pretvaranje istoga u Vašeg kupca.

Korisnici Interneta informacije pretražuju ponajviše Googlanjem. Googlanje je tako danas postao sinonim za pretraživanje milijuna različitih web stranica unutar Internetskoga bespuća, i to s opravdanim razlogom. Google je najkorištenija i najraširenija tražilica sa najvećim tržišnim udjelom kod pretraživača. U tom smislu, kada se govori o optimizaciji za pretraživače, misli se prvenstveno na optimizaciju za Google tražilicu.

Na koji način korisnici pretražuju Internet?

  • Postavljaju upit (upisuju ključne riječi)
  • Skeniraju prvih 3-5 rezultata SERP-a (page title i page description)
  • Odabiru stranice za pregled
  • Dolaze na naslovnu stranicu (neuro-vizualni doživljaj - boje, fotografije, fontovi i h1 naslovi)
  • Odlučuju o ostanku na stranici i klikanju najzanimljivijih naslova ili se vraćaju na SERP i ponavljaju 2. korak

Postoje dvije osnovne vrste optimizacije. ON PAGE i OFF PAGE optimizacija.

On page SEO optimizacija

Ključne riječi su pojmovi koje korisnici upisuju kada traže ono što ih zanima. Da bi Vaša web stranica bila lako dostupna i vidljiva korisniku prilikom pretraživanja, veoma je bitan njezin sadržaj. Sadržaj mora biti svjež, unikatan i korisniku koristan. Bitna je uporaba h1 taga te postavljanje URL rewriting-a. Page title i page description mogu se editirati te su osnova za naslovnu stranu koja se najviše indeksira.

Webovi se optimiziraju za tražilice, ali optimiziraju se i za ljude, a to je još važnije te je potrebno naći ravnotežu između ta dva vida optimiziranja. Tonovi boja, veličina i vrsta fonta, struktura i preglednost sadržaja u nekoliko sekundi odaju dojam o tome što i tko predstavlja stranicu te utječu na to da li će korisnik ostati na stranici i pregledavati ju ili će se vratiti na SERP rezultate i tražiti novu stranicu za koju očekuje da će ispuniti njegova očekivanja.

Svi ovi opisani signali kao i stotine drugih (broj posjeta, starost domene, struktura linkova, čistoća koda, vrsta CMS sustava, korištene tehnologije izrade, različiti tagovi, mape weba, broj stranica, nazivi fotografija) koriste se u algoritmu koji je poznat svega nekolicini vodećih ljudi Google-a koji određuje koju će ocjenu (Page rank) web stranica zadobiti. Raspon ocjena kreće se između 0 i 10. Što je ocjena Vaše web stranice veća, stranica će biti u mogućnosti dobiti više prirodnog, organskog prometa za određene ključne riječi.

OFF page SEO optimizacija

Off page optimizacija se odnosi na poveznice (eng. links). Google pretraživač baziran je na poveznicama i to po sistemu da jedna poveznica označava jedan glas za određenu stranicu. Ipak, nije sve tako jednostavno. Postoje kvalitetniji i manje kvalitetni linkovi.

U praksi to znači da poveznica sa, primjerice, službenih hrvatskih stranica Peugeota na tu stranicu vrijedi puno više nego poveznica neke stranice koja nema veze s autoindustrijom. S linkovima treba biti oprezan kako Google ne bi zaključio da previše optimizirate (čitaj: varate) i koristite tehnike koje nisu dopuštene. U tom slučaju Google penalizira stranice i ruši ih prema dolje, na pretraživaču.

Optimizacija nije jednokratan posao, već kontinuirani proces. Taj proces obuhvaća implementaciju-analizu-prilagodbu-implementaciju. I tako u krug. Što bolje optimizirate Vašu web stranicu to će njezina posjećenost bivati veća. Veća posjećenost označava i veću konverziju, a veća konverzija vodi k povećanju prihoda i krajnje zarade.

Poštovani posjetitelji, preselili smo se na novu lokaciju Zvečajska 5, te je u tijeku prebacivanje telefonskih linija. U međuvremenu Vas molimo da nas kontaktirate na e-mail adresu info@ebit.hr